О.Є. Савон, аспірант
Державний торговельно-економічний університет
Україна, 02156, Київ, вул. Кіото, 19
e-mail:
Èlektron. model. 2024, 46(5):104-114
https://doi.org/10.15407/emodel.46.05.104
АНОТАЦІЯ
Досліджено сучасні засоби та інформаційні технології дистанційного навчання в Україні (віртуальний клас, імерсивні технології, відеоконференції, запис заняття, онлайн-виступ, електронні журнали та щоденники) для визначення шляхів підвищення ефективності їх використання. Розглянуто найбільш популярні навчальні платформи для дистанційного навчання: Microsoft Teams, Google Classroom, «HUMAN Школа», JustClass, Національна освітня платформа «Всеосвіта». Окреслено переваги застосування сучасних технологій дистанційного навчання та перспективи подальших розробок у контексті розвитку інноваційних технологій для інформатизації та інтелектуалізації суспільства.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
дистанційне навчання, інформаційні технології, засоби дистанційного навчання, технології дистанційного навчання, онлайн-сервіси, навчальні платформи.
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
- Овчарук, В.О. Використання новітніх комп’ютерних технологій з метою інформатизації освіти / В.О. Овчарук, І.В. Ющук // Science, research, development technics and technology. 2020. №27. Pp. 5—9.
- Кучай О. Сучасні технології дистанційного навчання [Текст] / Олександр Кучай, Антоніна Дем’янюк // Гуманітарні студії: історія та педагогіка. 2021. № 2. С. 77—85.
- Алієв Х.М. Дистанційні освітні технології: сутність, ознаки, особливості. Педагогічний альманах. 2017. Вип. 35. С. 36—40. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2017_35_7
- Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. К.: ВАТ «КДНК», 2001. 608с.
- Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти [Монографія]/Биков В.Ю / К.: Атіка, 2009. 684 с.
- Литвинова С.Г. Віртуальний клас для організації індивідуального навчання учнів / С.Г. Литвинова // Інформаційні технології в освіті. 2011. Вип. 10. С. 230— URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2011_10_34
- Lee K. Augmented reality in education and training. TechTrends. 2012. Vol. 56. № 2. Р. 13—21. URL: https://doi.org/10.1007/s11528-012-0559-3
- Соколюк О.М. Вплив VR/AR на технології навчання й освітянські практики. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. Вип. 60. С. 108—116. URL: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-60-108-116
- Біла Н.В., Дащенко Н.Л., Синоруб Г.П. Формування навичок публічного мовлення студентів-журналістів // Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». Київ, 2023. № 1(7) С. 334— https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-1(7)-334-350
- Murray, T.C., & Zoul, J. (2015). Leading Professional Learning: Tools to Connect and Empower Teachers: Corwin Press.
- Tira Nur Fitria (2023). Using Google Forms as an Online Learning Assessment Tool for Non-EFL Students: Journal of English Language Teaching Linguistics and Literature Studies 3(2):64—80.
- «Використання Google Classroom для організації високотехнологічного навчання» [Електронний ресурс]. URL: https://vseosvita.ua/webinar/vikoristanna-google-classroom-dla-organizacii-visokotehnologicnogo-navcanna-105.html
- Зезуль І.В. Використання системи Human школа в освітньому процесі / І.В. Зезуль, В.В. Подолянюк, І.С. Мінтій // Матеріали XІV Всеукраїнської науково-практичної WEB конференції аспірантів, студентів та молодих вчених «Комп’ютерні інтелектуальні системи та мережі» (23—25 березня 2021 р.). Кривий Ріг, 2021. С. 144—147
- Савон О.Є., Шестак Я.І. Сучасні тенденції використання інформаційних технологій для дистанційного навчання у середніх навчальних закладах // Modern problems of science, education and society. Proceedings of the 5th International scientific and practical conference. SPC «Sci-conf.com.ua». Kyiv, Ukraine. 2023. Pp. 183—186. URL: https://sci-conf.com.ua/v-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-modern-problems-of-science-education-and-society-17-19-07-2023-kiyiv-ukrayina-arhiv/
САВОН Олексій Євгенійович, аспірант, асистент кафедри інженерії програмного забезпечення та кібербезпеки Державного торговельно-економічного університету. В 2020 р. закінчив Київський національний торговельно-економічний університет. Область наукових досліджень — інформаційні технології, інформатизація та комп’ютеризація, навчальні платформи, дистанційне навчання.