Н.П. Іваненко, канд. техн. наук
Інститут загальної енергетики НАН України
Україна, 03150, Київ, вул. Антоновича, 172
e-mail:
Èlektron. model. 2022, 44(6):102-111
https://doi.org/10.15407/emodel.44.06.102
АНОТАЦІЯ
Парк електротранспорту у світі стрімко зростає, оскільки його використання дозволяє зменшити споживання викопного палива, супутні викиди парникових газів і забруднювачів в атмосферу. Основою для розробки національної стратегії України щодо розвитку електротранспорту повинні бути ґрунтовні дослідження впливу його впровадження на функціонування Об’єднаної енергетичної системи України (ОЕС). Досліджено вплив потенційного впровадження електротранспорту на роботу ОЕС України, а саме вплив режимів заряджання електромобілів на паливоємність ОЕС і супутні викиди парникових газів (ПГ) та інших забруднювачів. Для розрахунків використано розроблений інформаційно-програмний комплекс. За результатами проведених розрахунків функціонування ОЕС для різних режимів заряджання електротранспорту (стандартного, рівномірного та нічного) визначено, що використання нічного режиму заряджання електротранспорту дозволяє знизити обсяги спалювання органічного палива і викиди ПГ та забруднювачів приблизно на 9%.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
Об’єднана енергетична система України, викиди парникових газів, енергоефективність.
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
- Resource Library Encyclopedic Entry Distribution of Fossil Fuels. https://education.nationalgeographic.org/?q=Fossil%20Fuels&page[number]=1&page[size]=25 (дата доступу 11 листопада 2022 р.).
- Vehicles in Use Europe 2022. https://www.acea.auto/files/ACEA-report-vehicles-in-use-europe-2022.pdf (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- European Commission. 2050 Long-Term Strategy. URL: https://ec.europa.eu/clima/eu-action/ climate-strategies-targets/2050-long-term-strategy_en (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- Electric Vehicles: tax Benefits & Purchase Incentives, 2022. URL: https://www. acea.auto/files/Electric_vehicles-Tax_benefits_purchase_incentives_European_Union_2021.pdf (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- Statista database. URL: https://www.statista.com/statistics/1256609/electric-cars-per-population-worldwide (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- Шульженко С.В. Урахування режимів експлуатації двокорпусних енергоблоків ТЕС у моделі математичного програмування оптимального завантаження електростанцій енергосистеми. // Проблеми загальної енергетики, 2021, вип. 3(66), с. 4―13. doi.org/ 10.15407/pge03.004
- Shulzhenko , Turutiukov O., Bilenko M. Mixed integer linear programming dispatch model for power system of Ukraine with large share of baseload nuclear and variable renewables // IEEE 7th International Conference on Energy Smart Systems (ESS), 2020, pp. 363-368, doi: 10.1109/ESS50319.2020.9160222.
- Шульженко С.В., Тюрютіков А.І., Іваненко Н.П.Модель математичного програмування з цілочисельними змінними визначення оптимального складу та завантаження енергоблоків теплових електростанцій та гідроагрегатів гідроакумулюючих електростанцій при покритті добового графіка електричних навантажень енергосистеми України // Проблеми загальної енергетики, 2020, вп. 1(60), с. 14—23. doi.org/10.15407/ pge01.014.
- Meissner F., Clemens S. Curtailment of renewable electricity as a fl exibility option Policy Paper PP/04/2019. BE Berlin Economics GmbH. 2019. URL: https://www.lowcarbonukraine. com/wp-content/ uploads/LCU_PP04_2019-10_en.pdf (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- Kies A., Schyska B.U., Von Bremen L. Curtailment in a Highly Renewable Power System and Its Eff ect on Capacity Factors // Energi, 2016. es, 9, 510. URL: https:// www.mdpi.com/1996-1073/9/7/510/ https://doi.org/10.3390/en9070510 (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- Nan Li, Bo Yuan & Fuqiang Zhang Study on reasonable curtailment rate of large scale renewable energy // IOP Conf. Ser.: Earth Environ. Sci, 2018, 121, 052092. URL: https:// iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315/121/5/052092/pdf, https://doi.org/10.1088/1755- 1315/121/5/052092 (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
- Xiaohe Yan, Chenghong Gu, Furong Li & Zhaoyu Wang LMP-based Pricing for Energy Storage in Local Market to Facilitate PV Penetration // IEEE Transactions on Power Systems, 2018, Vol. 33, No. 3. URL: https:// www.researchgate.net/publication/321930875_ LMPbased_Pricing_for_Energy_Storage_in_Local_Market_to_ Facilitate_PV_Penetration. https://doi.org/10.1109/TPWRS.2017.2785286 (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
ІВАНЕНКО Наталія Петрівна, канд. техн. наук, ст. наук. співробітник Інституту загальної енергетики НАН України. У 1984 р. закінчила Київській політехнічний інститут. Область наукових досліджень — прогнозування розвитку енергосистем, оцінювання потенціалу енергозбереження, зниження викидів парникових газів.