Створення основних типів тестових завдань за допомогою штучного інтелекту

А.О. Тарановський, аспірант, В.Д. Самойлов, д-р техн. наук
Інститут проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова НАН України
Україна, 03164, Київ, вул. Генерала Наумова, 15
тел. +380983289828, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Èlektron. model. 2024, 46(2):88-100

https://doi.org/10.15407/emodel.46.02.088

АНОТАЦІЯ

Поширено принципову можливість використання технологій штучного інтелекту для створення тестових завдань на основні типи тестових завдань. Окреслено набір інстру­ментів для створення тестових завдань з використанням технологій штучного інтелекту (ШІ). Обґрунтовано загальний підхід до створення тестових завдань з використанням технологій ШІ з нівелюванням впливу на результат притаманних ним негативних фак­торів. Експериментально підтверджено можливість створення основних типів тестових завдань з використанням технологій ШІ із застосуванням доступних для цього інструментів. Запропоновано шаблони запитів на створення тестових завдань з вибором однієї правильної від­повіді, з вибором кількох правильних відповідей, зі встановлення відповідності, зі встановлення послідовності, із введенням очікуваного значення. Запропоновано допоміжний шаб­лон запиту на визначення типу тестового завдання до довільного тексту.

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

штучний інтелект, великі мовні моделі, контроль знань, тестові завдання.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1. Тарановський А.О., Самойлов В.Д. ChatGPT і можливість його використання для без­експертного створення тестів. Електронне моделювання. 2023. Т. 45, №  С. 44―60.
  2. Тарановський А.О. Тенденції підвищення доступності технологій штучного інте­лекту для сфери контролю знань. Проблеми інформатики та моделювання (ПІМ-2023): Тези двадцять третьої міжнародної науково-технічної конференції, м. Харків-м. Одеса, 20―22 вересня 2023 р. Харків, 2023. С. 105―106.
  3. СамойловВ.Д., Абрамович Р.П., Тарановський А.О. Перспективи побудови тестів контролю знань персоналу АЕС з використанням штучного інтелекту. Ядерна та радіаційна безпека. 2023. Т. 99, №  С. 67―74.
  4. Булах І.Є., Мруга М.Р. Створюємо якісний тест : навчальний посібник. Київ : Майстер-клас, 2006. 160 с.
  5. Аннєнкова І.П., Кузнєцова Н.В., Раскола Л.А. Основи педагогічних вимірювань: навчально-методичний посібник. Одеса : Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова, 2021. 210 с.
  6. ПЛ-Д.0.07.698-21. Положення про дистанційне навчання персоналу ДП“НАЕК «Енергоатом». Чинний від 2021-03-30. Вид. офіц. Київ, 2021. 19 с.
  7. АСКО. Комп'ютерні системи підготовки персоналу АСОТ. URL: https://aspect.asot.com.ua/asko (дата звернення: 08.02.2024).
  8. ChatGPT. OpenAI. URL: https://openai.com/chatgpt (дата звернення: 08.02.2024).
  9. Copilot in Edge. Microsoft Learn. URL: https://learn.microsoft.com/en-us/copilot/edge (дата звернення: 08.02.2024).
  10. Bard becomes Gemini: Try Ultra 1.0 and a new mobile app today. The Keyword. URL: https://blog.google/products/gemini/bard-gemini-advanced-app (дата звернення: 08.02.2024).

ТАРАНОВСЬКИЙ Артем Олександрович, аспірант Інституту проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова НАН України. В 2002 р. закінчив Донецький національний уні­верситет. Область наукових досліджень — штучний інтелект, дані.

САМОЙЛОВ Віктор Дмитрович, д-р техн. наук, професор, гол. наук. співробітник Інс­титуту проблем моделювання в енергетиці ім. Г.Є. Пухова НАН України. В 1960 р. закінчив Українську академію сільськогосподарських наук. Область наукових дослід­жень — комп’ютерні технології моделювання, тренажери, професіональна діагнос­тика в енергетиці.

Повний текст: PDF